Wanneer je een eigen beauty salon hebt dan weet je maar al te goed dat het heel belangrijk is om klanten te hebben. De klanten zijn immers je inkomstenbron. Tijdens een opleiding tot een schoonheidsspecialiste leer je onwijs veel maar het stuk goede salonmarketing wordt voor het gemak mar overgeslagen. Maar hoe kan jij dan je klanten aansporen om bij jou voor een behandeling te komen, wanneer je geen gebruik maakt van marketing materialen? Door middel van het gebruik maken van diverse kanalen kan je de doelgroep voor jouw salon met de salonmarketing bereiken en hen zo kennis laten maken met de behandelingen die jij te bieden hebt in je salon.
DoelgroepNaast dat de salonmarketing ervoor bedoeld is om de doelgroep direct tot een aankoop over te laten gaan is het ook bedoelt als een stuk klantenbinding. Het gaat er namelijk om dat je jouw klanten warm houdt, zodat wanneer ze al eens eerder bij je zijn geweest ze gedreven zijn om nogmaals een behandeling bij jou te ondergaan. Maar hoe je dit precies aanpakt wordt vaak dus niet verteld tijdens de opleidingen. Je kunt er een aparte cursus voor volgen, genaamd salonmarketing. Hiermee leer je dus precies hoe jij je salon in de markt moet gaan zetten.
Maak je business tot een succesEen echte business maakt wel gebruik van de salonmarketing en dat is ook zeker nodig. Wat daarnaast een bijkomend voordeel is van het gebruik maken van diverse kanalen om de salonmarketing in te zetten is dat dit ervoor zorgt dat je met de doelgroep en je klanten kunt communiceren. Hoe laat je anders weten dat je een korting hebt op een aantal producten of dat je een nieuwe behandeling hebt toegevoegd aan je assortiment? Met de salonmarketing is er veel mogelijk en maak jij jouw salon snel tot een succes! |