Outplacement

Outplacement: een nieuw perspectief na verandering

Afscheid nemen is soms onvermijdelijk, en in sommige gevallen gewoon pijnlijk. Toch is het geen einde, maar juist de start van een nieuw begin. ‘Outplacement’ slaat op begeleidende diensten om ontslagen – of met ontslag bedreigde – werknemers te helpen bij het vinden van een nieuwe betrekking of bij het opstarten van een activiteit als zelfstandige.

In veel situaties is er sprake van een koerswending, die uiteindelijk leidt naar een volledig andere werkkring. Het outplacementprogramma van Werkcontact ‘Aan de slag met uw talenten’ begint doorgaans vóór het definitieve afscheid en eindigt pas ná de aanvaarding van de nieuwe werkkring.

In een vertrouwelijke setting worden met zowel de werkgever als de medewerker de koers, en de activiteiten besproken, en deze worden vastgelegd in een plan van aanpak. Dit plan van aanpak wordt voorzien van een tijdsindicatie. Hoewel tijd bij outplacement voor een werkgever van uitzonderlijk belang is, hecht Werkcontact erg aan duurzame oplossingen. Juist hierdoor is de begeleiding van Werkcontact voor beide partijen erg succesvol.

Outplacement, een nieuwe impuls in uw loopbaan

Deze reacties komen u vast bekend voor.

“Had ik toen maar die opleiding afgemaakt, dan..” of “Had ik het maar eerder aangedurfd om mijn ‘veilige’ huisje af te breken”.

Is dit de juiste baan voor mij?, welke capaciteiten heb ik?, hoe kan ik er achter komen wat ik echt leuk vind? Het kan zomaar gebeuren dat je tijdens jouw loopbaan te maken krijgt met belangrijke vragen.

In twee programma’s biedt Werkcontact de cliënt de mogelijkheid helder inzicht te verkrijgen in eigen talenten, kwaliteiten, ambities en inzetbaarheid.

Programma 1 Eigen Profiel

Dit outplacement programma bestaat uit het schrijven van een zelfanalyse en het in kaart brengen van de sterktes en zwaktes alsmede de (soms onbenutte) mogelijkheden. Uitgangspunten vormen de kernkwaliteiten, ervaring, kennis en ambities. Op basis hiervan wordt een loopbaanonderzoek verricht en een advies verstrekt aan zowel de deelnemer als de opdrachtgever.

Programma 2 Keuzen in loopbaan

Dit outplacement programma is gebaseerd op programma 1, waarbij de deelnemer wordt begeleid in het maken van keuzes ten aanzien van de eigen loopbaan.

Door de aanpak wordt u bewuster, krachtiger en meer gemotiveerd om een nieuwe impuls te geven aan uw eigen loopbaan binnen de huidige organisatie. Deze twee programma’s verschillen in omvang en tijdsduur.


Werkcontact is één van de bekendste outplacementbureaus in Nederland

Voor een periode van maximaal 3 maanden wordt je intensief bijgestaan door een coach, die met u één of meerdere loopbaanvragen gaat onderzoeken. Tijdens deze begeleiding kunnen diverse tests en onderdelen worden ingezet om uw vragen beantwoord te zien. Werkcontact is pas tevreden als u de volgende stap in uw carrière kunt maken.

 

 

https://www.outplacementverzekering.nl

Outplacement is een methode om werkloosheid te voorkomen

Koenschuurmans

Voorkomen is beter dan genezen, dit is zeker van toepassing als het gaat om het voorkomen van werkloosheid. In veel gevallen is het voor een ontslagen werknemer erg moeilijk na een aantal maanden werkloos te zijn geweest een nieuwe haan te vinden. Het is daarom van het grootste belang al voordat het ontslag ingaat naar een nieuwe baan te zoeken.

Sinds de jaren 90 is het voor bedrijven en overheden die door wat voor een reden dan ook een aantal medewerkers af moeten stoten, mogelijk een beroep te doen op Outplacementbureau Werkcontact, een bedrijf dat zich in opdracht van werkgevers bezighoudt met het herplaatsen van middelbaar en lager personeel dat met ontslag wordt geconfronteerd.
Werkcontact richt zich op het voorkomen van werkloosheid. Outplacement is het meest effectief wanneer het outplacementbureau drie tot twee maanden voor het ontslag ingaat gestart wordt. Op dat moment kun je de mensen nog bereiken en zijn ze ook nog makkelijker te mobiliseren om iets aan hun situatie te doen.
Nadat de werkgever het ontslag heeft aangekondigd vestigt Werkcontact zich met een inhouse kantoor binnen het bedrijf. Hier kunnen de werknemers op ieder moment van de dag binnenlopen voor advies en steun van een Werkcontact medewerker. Via testafnames en persoonlijke gesprekken moet duidelijk worden wat de wensen en mogelijkheden van de mensen zijn. In overleg worden er plannen gemaakt over her-, om- of bijscholing. Als dat is vastgesteld start de bemiddeling naar een nieuwe baan, veelal met behulp van een gespecialiseerde jobhunter. Dit jobhunten gebeurt grotendeels telefonisch door de jobhunters die in de omgeving wonen en daar over veel contacten beschikken. Daarbij wordt vooral gefocust op verborgen vacatures. Dit zijn vacatures waarmee niet geadverteerd wordt en dus als het ware verborgen aanwezig zijn op de arbeidsmarkt.

Toename outplacement

De verwachting is dat werkgevers in toenemende mate gebruik zullen maken van de mogelijkheden die outplacement biedt. Een goed sociaal beleid is een visitekaartje voor het bedrijf en ook de introductie van de transitievergoeding heeft er toe geleid dat outplacement populairder is geworden.

https://www.outplacementverzekering.nl

Telefoonnummers en meer verkrijg je bij Klantenservicetelefoon

Koenschuurmans

De klantenservice van Esprit bereik je via 00800 00 377748. Maar dit nummer hoef je niet perse op te schrijven of uit je hoofd te leren. Voor dit en ieder ander telefoonnummer van Klantenservices kun je bij ons terecht. Wij streven ernaar een complete database met gegevens voor jou beschikbaar te hebben. Je kunt een en ander online vinden via klantenservicetelefoon.nl. Heb je haast, dan kun je ons ook bellen. Het nummer is 1840 en wij kunnen je binnen enkele seconden doorverbinden. De website van Esprit staat vol met gegevens over dit kledinglabel. Zo lees je over voorwaarden wat betreft bestellen, retourneren en betalen. Verder vind je info over waardebonnen en over Esprit Friends. Naast Esprit valt onder deze brand een tweede naam: EDC. Er zijn twee hoofdkantoren. Een in het stadsdeel Kowloon in Hong Kong en een in het Duitse Ratingen.

Otto nodig? Bel 1840

Het telefoonnummer van klantenservice Otto is gemakkelijk te onthouden: 1840. We hebben het hier over een Duits bedrijf waar je online onder meer kleding, apparatuur en schoenen kunt kopen. De webshop heeft wereldwijd veel klanten. Voordat je een Otto-medewerker aan de lijn krijgt, hoor je de volgende twee opties van het keuzemenu. De eerste is ‘Wilt u bestellen of retourneren’ en nummer twee luidt ‘Voor uw overige vragen’. We adviseren je je klant- of bestelnummer bij de hand te houden. Daar wordt standaard naar gevraagd en zo krijg je dus sneller een antwoord op je vraag. Naast dat van Otto beschikt De Klantenservicetelefoon over veel meer belangrijke telefoonnummers. Denk aan de energieleveranciers Eneco, Oxxio, E-On, Budget Energie, NUON en Delta. Contactgegevens van verzekeringsbedrijven verstrekken we ook veel. Je kunt dan denken aan Allsecure, Reaal, Delta Lloyd en Zilveren Kruis.

https://www.klantenservicetelefoon.nl/

Droogijs stralen, reinigen zonder water

Sterk vervuilde machines of onderdelen zijn veelal lastig te reinigen. Lijm, vet of inkt is immers zeer hardnekkig. Een reiniging door middel van droogijs stralen blijkt echter zeer effectief en is ook nog eens milieu vriendelijk.

Korrels droogijs worden door perslucht hard tegen de vervuiling gestraald. De droogijs korrels bestaan uit samengeperste CO2. Zodra zij de oppervlakte raken, veranderen ze van vaste vorm naar gas. De vervuiling wordt losgeslagen, zonder de ondergrond te beschadigen. Er blijft geen restafval achter; het is een keurig droog en effectief proces. werktdoor middel van perslucht, de droogijs korrels bestaan uit gecomprimeerde CO2.

Droogijs korrels worden door middel van perslucht tegen de oppervlakte gestraald, wanneer deze de oppervlakte raken veranderen ze van de vaste vorm in één inslag naar de CO2-gas vorm. Dankzij de inslag wordt vervuiling losgeslagen van de ondergrond. Omdat het droogijs veranderd in CO2-gas blijft er geen extra residu achter na reiniging, is het een droog proces en beschadigd de ondergrond niet.

Professionele apparatuur

Droogijs stralen is een reinigingsmethode voor onder andere in de voedingsmiddelen en pharma-industrie. De IC droogijs straalmachines zijn uitstekend toepasbaar in deze industrieën. Dit komt onder andere doordat de behuizing van RVS is en droogijs stralen geen residu achterlaat. Met de IC 310S droogijs straalmachine kunnen zelfs kabelgoten en elektrische schakelkasten gereinigd worden. De dosering van de droogijs korrels kunnen digitaal worden ingesteld op de straalmachine.

Milieuvriendelijk

Bij traditionele reinigingsmethoden, onder andere reinigen met hoge druk water wordt vaak een chemisch en/of toxisch middel gebruikt. Deze stoffen hebben een schadelijk effect op de gezondheid van medewerkers en het milieu. Daarnaast wordt de verwijderde vervuiling gemengd met het gebruikte water. Het stralen met droogijs straalapparatuur is milieuvriendelijk en droog. Ook heeft het stralen geen schurende werking op het schoon gemaakte product.

Wilt  u droogijs stralen een keer zien, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Wij staan dit jaar ook op de Empack Beurs in Utrecht, 10/11/12 april. Graag verwelkomen wij u op onze stand. Kijk op onze site voor gratis toegangskaarten!

https://blasteq.nl/

Klantenservicetelefoon zet alle nummers op een rij

Koenschuurmans

Online shoppen, we doen het allemaal steeds meer. Het heeft dan ook veel voordelen. Iets bestellen via een website kan 24/7, dus precies op het moment dat het jou uitkomt. Verder is het makkelijk, gaat het snel en is het veilig. Een nadeel is wel dat je niet even naar de winkel terug kan gaan als je bijvoorbeeld iets wilt ruilen of nog een vraag hebt. Maar dan is er altijd de Klantenservicetelefoon om op te vertrouwen! Wij hebben een handige database gemaakt met belangrijke telefoonnummers van zowel webshops als instanties, gemeenten en energieleveranciers. Stel jij hebt iets gekocht op zalando.nl en je wilt via de telefoon Zalando een vraag stellen over het product. Het enige dat je nu hoeft te doen is 1840 bellen. Wij zullen je direct doorverbinden.

Snel en handig; 1840!

Even tussen de bedrijven door Otto bellen, maar dan is het telefoonnummer nergens te vinden. Klinkt dit je bekend in de oren? Je ben niet de enige. Veel mensen zoeken vaak eindeloos en soms tevergeefs naar telefoonnummers van klantenservices. Wij, jouw eigen Klantenservicetelefoon-team, hebben daar iets op bedacht. Eén compleet overzicht met telefoonnummers van alle klantenservices.

Een en ander hebben we gerangschikt in categorieën, zodat je snel dat ene nummer vindt. Denk hierbij aan banken, incassobureaus, loterijen en pakketdiensten. Maar ook overheidsinstellingen, pretparken, reisbureaus en woningcorporaties. Nummers waar mensen veel naar vragen zijn onder andere die van Telfort, KPN en Essent. Wat we ook doen, is keuzemenu’s uitwerken. Stel jij belt met Otto dan weet je precies wat je te wachten staat. Heb jij een bepaald nummer nodig dat je niet kunt vinden, bel ons dan. We zoeken het direct voor je op. Ons nummer is 1840. We horen graag van je.

https://www.klantenservicetelefoon.nl/