Je doelgroep bereiken doe je met salonmarketing

Koenschuurmans

Wanneer je een eigen beauty salon hebt dan weet je maar al te goed dat het heel belangrijk is om klanten te hebben. De klanten zijn immers je inkomstenbron. Tijdens een opleiding tot een schoonheidsspecialiste leer je onwijs veel maar het stuk goede salonmarketing wordt voor het gemak mar overgeslagen. Maar hoe kan jij dan je klanten aansporen om bij jou voor een behandeling te komen, wanneer je geen gebruik maakt van marketing materialen? Door middel van het gebruik maken van diverse kanalen kan je de doelgroep voor jouw salon met de salonmarketing bereiken en hen zo kennis laten maken met de behandelingen die jij te bieden hebt in je salon.

 

Doelgroep

Naast dat de salonmarketing ervoor bedoeld is om de doelgroep direct tot een aankoop over te laten gaan is het ook bedoelt als een stuk klantenbinding. Het gaat er namelijk om dat je jouw klanten warm houdt, zodat wanneer ze al eens eerder bij je zijn geweest ze gedreven zijn om nogmaals een behandeling bij jou te ondergaan. Maar hoe je dit precies aanpakt wordt vaak dus niet verteld tijdens de opleidingen. Je kunt er een aparte cursus voor volgen, genaamd salonmarketing. Hiermee leer je dus precies hoe jij je salon in de markt moet gaan zetten.

 

Maak je business tot een succes

Een echte business maakt wel gebruik van de salonmarketing en dat is ook zeker nodig. Wat daarnaast een bijkomend voordeel is van het gebruik maken van diverse kanalen om de salonmarketing in te zetten is dat dit ervoor zorgt dat je met de doelgroep en je klanten kunt communiceren. Hoe laat je anders weten dat je een korting hebt op een aantal producten of dat je een nieuwe behandeling hebt toegevoegd aan je assortiment? Met de salonmarketing is er veel mogelijk en maak jij jouw salon snel tot een succes!



Ervaringen van drie voormalig cursisten

Drie dames die ervoor kozen een opleiding volgen bij Fabius Opleidingen: Denise, Lyda en Enny. Wat zegt er nou meer over een opleiding dan de ervaringen van cursisten en voormalig cursisten. Als geen ander kunnen ze vertellen over de inhoud en kwaliteit van de opleiding die ze hebben gevolgd.

Denise

Denise heeft gekozen voor de opleiding Financieel Administratief Medewerker. Ze heeft lange tijd in de horeca gewerkt, maar wegens lichamelijke problemen kon ze dit niet langer volhouden. Het was tijd voor een omscholing. Ze heeft gekozen voor Fabius en ondanks dat ze het bij aanvang heel spannend vond en zich afvroeg of ze het wel aan kon, heeft ze met succes de opleiding doorlopen. Slechts korte tijd na het behalen van haar diploma heeft ze een leuke nieuwe baan gevonden.

Lyda

Na altijd in de zorg gewerkt te hebben was het tijd om een overstap te maken. Daar hoorde de opleiding tot receptioniste/telefoniste van Fabius bij. En daar is het niet bij gebleven: inmiddels is ze ook aan de opleiding Administratief Medewerker begonnen en ze heeft plannen om aansluitend de opleiding Contactcenter Medewerker te gaan volgen. Je kan wel zeggen dat Lyda enorm gemotiveerd is en erg te spreken is over het onderwijs van Fabius. Ze wordt blij van het feit dat ze, ondanks dat ze al wat ouder is, met de hulp van Fabius haar doelen weet te bereiken.

Enny

Enny heeft voor Fabius Opleidingen gekozen toen ze besloot weer naar school te gaan. En daar heeft ze geen moment spijt van gehad. Inmiddels heeft ze bijna alle opleidingen die Fabius aanbiedt al gevolgd en heeft ze er enorm veel kennis en vaardigheden bij gekregen. Enny vindt het heel prettig dat er in kleine groepen wordt gewerkt wat haar alle aandacht en begeleiding gaf die ze nodig heeft. Er hangt een fijne sfeer en ze geniet ervan!